Αρχική » Σχολικές Δραστηριότητες » Σχολικές Δράσεις 2019 – 2020

Σχολικές Δράσεις 2019 – 2020

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

(2019-2020)

1. Στρατηγικές για λήψη απόφασης και σχεδιασμό σταδιοδρομίας (γ΄ τάξη)

(υπεύθυνη: Μ. Τερζάκη, ΠΕ02)

Πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας που στοχεύει στην ανίχνευση των ενδιαφερόντων και των δεξιοτήτων των μαθητών της ομάδας την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής και σχεδιασμού σταδιοδρομίας, την ενημέρωση για το εκπαιδευτικό σύστημα, την άσκηση στη διαδικασία λήψης εκπαιδευτικής και επαγγελματικής απόφασης, αλλά και την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών με την αξιοποίηση των κατάλληλων εργαλείων και ασκήσεων επαγγελματικού προσανατολισμού.

2. Από τη φαντασία στο χαρτί (όλες οι τάξεις)

(υπεύθυνη: Μ. Μπρούλια, ΠΕ02)

Πολιτιστικό πρόγραμμα που στοχεύει στην καλλιέργεια της σχέσης των παιδιών με τη λογοτεχνία, ώστε να γίνουν ενεργητικοί και διά βίου αναγνώστες, την ανταλλαγή απόψεων, συνεργασία και ανάπτυξη του διαλόγου ανάμεσα στους μαθητές της ομάδας, και την επαφή με τα κύρια χαρακτηριστικά ολόκληρων λογοτεχνικών έργων (πλοκή, δομή, χαρακτήρες, ιδέες) και όχι ανθολογημένων αποσπασμάτων που στερούν τη λογοτεχνική απόλαυση. Τα προγράμματα αυτά αποσκοπούν στην πολύπλευρη γλωσσική καλλιέργεια των μαθητών.

3. Το θέατρο εργαλείο εκπαίδευσης και εξέλιξης της προσωπικότητας (όλες οι τάξεις)

(υπεύθυνη: Ν. Αναστασιάδου-Ζαρμποζάνη, ΠΕ03)

Πολιτιστικό πρόγραμμα που στοχεύει στη συγκρότηση θεατρικής ομάδας, τη διδασκαλία θεατρικών τεχνικών μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και την αξιοποίηση του θεάτρου ως στοιχείου πολιτισμού και εργαλείου για την εκπαίδευση και καλλιέργεια της προσωπικότητας. Οι μαθητές της ομάδας προετοιμάζουν και παρουσιάζουν στη σχολική κοινότητα 2-3 θεατρικές παραστάσεις στη διάρκεια του σχολικού έτους. Παρακολουθήστε την χριστουγεννιάτικα θεατρική παράσταση https://www.youtube.com/watch?v=lPV8YsRpKs8&t=16s

4.  Ένα αφήγημα για τον ηλεκτρισμό (όλες οι τάξεις)

(υπεύθυνη: Α. Λουκά, ΠΕ04)

Πολιτιστικό πρόγραμμα με στόχο την ενεργό εμπλοκή των μαθητών στη διαπραγμάτευση επιστημονικών εννοιών που αποσκοπεί στην κατανόηση επιστημονικών εννοιών και φαινομένων, αλλά και τη διεπιστημονική διασύνδεση των θετικών επιστημών με εκφάνσεις της τέχνης. Απώτερος στόχος είναι να συνδέσουν οι μαθητές τη Φυσική με ευχάριστα  βιώματα, να ενισχύσουν την ικανότητα αυτοέκφρασης τους µε πολλαπλά µέσα και να ασκήσουν την ικανότητα κριτικής και δημιουργικής σκέψης.

5. Σχεδιάζουμε και εκδίδουμε τη σχολική μας εφημερίδα (όλες οι τάξεις)

(υπεύθυνη: Α. Ματζάκου, ΠΕ05)

Πολιτιστικό πρόγραμμα έκδοσης σχολικής εφημερίδας. Οι γενικοί παιδαγωγικοί στόχοι του είναι η καλλιέργεια της συλλογικότητας και της συνεργασίας, η βελτίωση των σχέσεων των μαθητών σε επίπεδο ομάδας, η ανάληψη  πρωτοβουλιών, η ανάπτυξη δεξιοτήτων, η ενθάρρυνση των μαθητών να εκφράζουν και να τεκμηριώνουν τις απόψεις τους.

Οι ειδικοί παιδαγωγικοί στόχοι του προγράμματος είναι να συνθέσουν οι μαθητές τη δική τους εφημερίδα, να έρθουν σε επαφή με τη συγγραφή κειμένων, να παρακολουθούν τις εξελίξεις, να περιγράφουν την επικαιρότητα, να φωτογραφίσουν ό,τι τους αγγίξει και  να εκφραστούν  με βάση τις δεξιότητές τους, αλλά και να καλλιεργήσουν δεξιότητες αξιοποίησης νέων τεχνολογιών. Μπορείτε να δείτε και να κατεβάσετε τα 4 φύλλα της εφημερίδας ακολουθώντας τους συνδέσμους.

1ο φύλλο 2017 https://drive.google.com/file/d/1V4eCL8Qf7qtcgz-xK3Y32d0fMtNcYYvA/view?usp=sharing

2ο φύλλο 2018 https://drive.google.com/file/d/1UUAoKsX_c6UrPHpEYTgQJjpovK3YUX0_/view?usp=sharing

3ο φύλλο 2019 https://drive.google.com/file/d/1vBkwQ6ODasJbBkaPdUULezlvDjRKXcfc/view?usp=sharing

4ο φύλλο 2020 https://drive.google.com/file/d/15QgvSNeoVo_InoPctGmzQwml9LDpPaoW/view?usp=sharing

6. Δημιουργία ταινίας μικρού μήκους (A΄ τάξη)

(υπεύθυνος: Κ. Πιτσούνης, ΠΕ86/03)

Πολιτιστικό πρόγραμμα παραγωγής ταινίας, που αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση των μαθητών για το πρόβλημα του ενδοσχολικού εκφοβισμού (bullying), που εξακολουθεί να έχει ανησυχητικές διαστάσεις. Με πρόταση των μαθητών καταγγέλλουμε  τα φαινόμενο μέσω της καταλυτικής κινηματογραφικής εικόνας. Οι συναντήσεις στην αίθουσα θα περιλαμβάνουν σύντομη εισαγωγή στο Microsoft Movie Maker. Στην αρχή δημιουργείται το σενάριο και χωρίζεται σε επιμέρους σκηνές. Καθορίζονται οι χώροι «γυρισμάτων» και οριστικοποιείται η διανομή ρόλων. Μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων ακολουθεί πρόχειρο μοντάζ και αυτοαξιολόγηση πριν το έργο να λάβει οριστική μορφή. Οι γενικοί παιδαγωγικοί στόχοι του είναι η καλλιέργεια της συλλογικότητας και της συνεργασίας, η βελτίωση των σχέσεων των μαθητών σε επίπεδο ομάδας, η ενθάρρυνση των μαθητών να εκφράζουν και να τεκμηριώνουν τις απόψεις τους. Παρακολουθήστε την ταινία μας εδώ https://www.youtube.com/watch?v=ODDQoynVq1g&t=2s

7. Συνθέτοντας ήχους με ψηφιακές εφαρμογές: (όλες οι τάξεις)

(υπεύθυνη: Α. Παπαβασιλείου, ΠΕ79)

Υλοποίηση προγράμματος με τη συνδρομή συνεργατών από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.

Τα παραπάνω προγράμματα διακόπηκαν κατά την αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων και ορισμένα συνεχίστηκαν (α, β, γ, ε), στο βαθμό που ήταν εφικτό, μέσω της εξ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης, χωρίς να ολοκληρωθούν.

Επίσης:

  • Πραγματοποιήθηκαν εικαστικές παρεμβάσεις στο προαύλιο του σχολείου από μαθητές όλων των τάξεων στο πλαίσιο του μαθήματος των Καλλιτεχνικών
  • Πραγματοποιήθηκε έκθεση έργων μαθητών όλων των τάξεων στο μάθημα της Τεχνολογίας
  • Διοργανώθηκε και υλοποιήθηκε με επιτυχία το Πείραμα του Ερατοσθένη στο προαύλειο του σχολείου
  • Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες για τον εορτασμό της Ημέρας Ποίησης

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *